Jakie kryteria musisz sprawdzić przed rozwinięciem praktyki dentystycznej?
Zadomowiłeś się w swojej społeczności. Masz dedykowaną grupę pacjentów. Dysponujesz najnowocześniejszym sprzętem, w tym zaopatrzenie gabinetu obejmuje wysokiej jakości cyfrowe zdjęcia rentgenowskie. Twoje terminarze są pełne. Brzmi znajomo? Jeśli tak, prawdopodobnie zastanawiałeś się nad rozszerzeniem swojej praktyki teraz.
Jeśli Twoja praktyka spełnia którekolwiek z poniższych kryteriów, powinieneś porozmawiać z doradcą praktyki medycznej, który pomoże Ci przejść przez finansowe i logistyczne wyzwania związane z ekspansją. Potrzebny będzie też dobry sklep instrumenty stomatologiczne pod ręką.
Praktyka dentystyczna gotowa na ekspansję
Oczywiście nie możesz określić kondycji swojej praktyki, jeśli nigdy nie spojrzałeś na liczby. Koniecznie musisz sprawdzić wszelkie zestawienia zysków i strat, dowiedzieć się, jaki średni przychód generuje Twoja praktyka każdego miesiąca oraz sprawdzić swoje koszty ogólne i to, ile za współpracę pobiera hurtownia stomatologiczna. Upewnij się, że prawidłowo obliczyłeś zwrot z inwestycji (ROI).
Pamiętaj, że zysk to nie to samo co gotówka! Chociaż przychód może być liczony jako zysk, jeśli pacjent nie zapłacił, nie można uznać tej gotówki za wydatek. Pamiętaj, że według ekspertów rachunek zysków i strat powinien uwzględniać również zabezpieczenie Twojego majątku. Kiedy więc obliczasz rentowność swojej praktyki, pamiętaj o tych niuansach.
Kiedy już dobrze zrozumiesz kondycję swojej praktyki, zbadaj potencjalne koszty ogólne związane z ekspansją i sprawdź, czy marża zysku umożliwi jej urzeczywistnienie. Jeśli te parametry wyglądają dobrze, ekspansja może być dla Ciebie dobrym, kolejnym krokiem.
Masz stałych pacjentów?
Pacjenci zbyt łatwo zapominają o czyszczeniu lub odkładają je na później. Są to ważne wizyty, ponieważ nie tylko pomagają wykryć problemy z zębami, zanim się pogorszą, ale także zapewniają stały strumień dochodów i pewność, że odwiedzając sklep akcesoria stomatologiczne masz czym płacić. Czy pozwoliłeś, aby któryś z tych pacjentów – i ten potencjalny dochód – zniknął Ci z horyzontu? Aby utrzymać praktykę w dobrej kondycji, musisz mieć pewność, że pacjenci aktywnie szukają Twoich usług w regularnych odstępach czasu.
Zastanów się:
- Czy Twoja praktyka robi wszystko, co w jej mocy, aby zatrzymać tych pacjentów w systemie?
- Czy wysyłasz przypomnienia i oferujesz elastyczny harmonogram?
Jeśli robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby zatrzymać swoich lojalnych klientów przy sobie, prawdopodobnie będą kontynuować procedury w Twoim gabinecie nawet wtedy, gdy rozwiniesz biznes.